вторник, 11 декабря 2012 г.

Органічне поєднання традиційних та інноваційних методів навчання при викладанні страхування.


Органічне поєднання традиційних та інноваційних методів навчання при викладанні страхування. В.І.Веретнов, старший викладач кафедри страхування Одна з важливих проблем страхової освіти вбачається в тому, щоб студенти вивчали страхування не тільки тому, що це потрібно для отримання стипендії, для позитивної оцінки по заліку чи іспиту, тобто продовження навчання в університеті, а ще й тому, що ці знання мають певну теоретичну цінність для бухгалтера, економіста, менеджера, маркетолога, фінансиста та можна використовувати вже зараз, і дуже важливо щоб вони захотіли вже сьогодні отримати, перевірити їх практикою та застосовувати ці корисні знання, вміння, навички зі страхування, ризик-менеджменту. Наприклад, індивідуальне творче завдання «власний фінансовий ризик-менеджмент» по темі страхування життя, передбачає теоретичну і практичну підготовку майбутнього лайфового страхувальника за страховою програмою unit-linked. Зокрема, студенту надаються практичні знання та рекомендації, яким чином захищатися на протязі всього життя від власних небезпечних ризиків, економити власні кошти при купівлі товарів чи послуг, розрахувати собі власну додаткову пенсію з врахування інфляції та загальної нестабільності, як відкладати по10грн. в день, обрати надійну банківську установу і покласти на довгостроковий депозитний рахунок під складний відсоток. Крім того, як накопичити собі додаткову пенсію, завдяки інвестиційним інструментам, як через онлайн симуляції відкривати та управляти консервативними, агресивними чи змішаними власними інвестиційними портфелями вітчизняних та міжнародних цінних паперів. Для якісного виконання такого добровільного індивідуального завдання викладачу потрібно довести студенту його необхідність, особисту корисність та пробудити високу зацікавленість. Страхування в КНЕУ ім.В.Гетьмана викладається на всіх факультетах на третьому, четвертому курсі. Студенти фінансово-економічного факультету вивчають його більш поглиблено через можливі перспективи обрання на п’ятому курсі магістерської програми «Страховий менеджмент». Органічне поєднання традиційних та інноваційних методів викладання страхування передбачає врахування особливостей учбових програм певного факультету. Це і ступінь зацікавленості студентів в корисності отриманих знань, вмінь, навичок з власного чи організаційного ризик-менеджменту, в тому числі за допомогою страхування, виходячи з перспектив отримання майбутньої професії, і певний рівень вже існуючої страхової культури студента. Існують два небезпечні ухили в страховій освіті. Перший це нехтування власною історією страхування, освітньою школою, вітчизняною практикою, та одночасне некритичне запозичення іноземних надбань теорії та практики страхування, в наслідок чого, сліпе слідування інноваційній парадигмі навчання та поверхове знання. Другий характеризується використанням суто академічних підходів, лекцій, практичних занять, семінарів, модульних контролів, тестових завдань. Належну якість такого навчання забезпечується вимогливістю викладача, постійним контролем відвідувань лекцій, семінарів. Але такий підхід разом з методичними перевагами надання основ страхової науки, має вади, а саме студенти досить швидко пристосовують до вимог викладача і більшість індивідуальних чи групових робіт робиться без душі,формально, лише за отримання бажаної оцінки, а не відповідних якісних знань. Одним з вдалих прикладів гармонійного поєднання кращих традицій та інновацій при викладанні страхування стали залучення студентів до участі у фаховій поза аудиторній роботі. Зокрема, у додатковому факультативному курсі страхування у Навчально-практичного центру страхового бізнесу, міжнародній конференції зі страхування з нагоди 10-річчя кафедри страхування КНЕУ ім.В.Гетьмана, до участі в чемпіонаті «Управлінські поєдинки - технологія перемоги», до відвідування засідань Страхового клубу КНЕУ, де відбуваються зустрічі з практиками страхування, до дослідження певних проблем страхування, виступів з доповідями на наукових семінарах, та обговорення проблемних питань з практиками, написання та публікація наукових статей студентами. Таким чином, органічне поєднання традиційних та інноваційних методів викладання страхування полягає в знаходженні гармонійної «золотої середини» яка б мала адекватне відлуння в свідомості та поведінці викладачів і студентів, в тісній, ефективній співпраці та взаємодії завідувача кафедрою страхування, більш досвідченого лектора та асистента через узгоджену навчальну програму, справедливі вимоги до студентів, постійний контроль за якістю знань, вмінь, навичок, та постійний їх розвиток, заохочення студентів до більш зацікавленого ставлення до навчання.

Комментариев нет:

Отправить комментарий